دستگاه فروش خودکار (Vending machine) معکوس که در ازای دریافت پلاستیک پول نقد می پردازد – مصاحبه با CleanTechnica
Olyns دستگاهی است که از نظر فنی یک ماشین فروش خودکار معکوس است که بازیافت پلاستیک را برای مصرف کنندگان آسان تر (و یا از نظر شخصی ارزشمندتر) می کند. این راه حل زیبا و راحت به منظور برآوردن 1 میلیارد پوند تقاضای تجاری برای پلاستیک بازیافتی (rPET) است. من با بنیانگذار و مدیرعامل Olyns ، فیلیپ استنگر ، صحبت کردم و او نحوه به وجود آمدن این ایده را بیان و تأیید کرد که بله، مصرف کنندگان در واقع برای بازیافت پلاستیک های خود دستمزد دریافت می کنند. او توضیح داد که چگونه کار می کند و چگونه این شرکت از این اقتصاد بزرگ حمایت می کند (نگاهی بیاندازید به نیازهای شرکت هایی همچون Doordash و Uber Eats).
قبل از وارد شدن به مصاحبه، می خواهم بیانیه مطبوعاتی را مرور کنم که در آن استنگر، تیم کری از شرکت پپسی و جیمی کاستیلاس از Safeway نظرات خود را در مورد این راه حل درخشان برای بازیافت پلاستیک به اشتراک گذاشتند. به خاطر داشته باشید که سالانه 86 درصد از پلاستیک جهان بازیافت نمی شود. Olyns به کاهش این مقدار کمک می کند.
استنگر در بیانیه مطبوعاتی گفت: “عدم بازیافت پلاستیک یک فوریت جهانی است. در Olyns، ما به برآورده کردن تقاضای شدید برای پلاستیک بازیافتی کمک می کنیم که در غیر این صورت به محل دفن زباله و اقیانوس های ما ختم می شود.”
“ما یک زیرساخت مناسب و سودمند را برای مصرف کنندگان جهت بازیافت ارائه می دهیم، کارگران شرکت های سازنده را قادر می سازیم تا تأثیر مثبتی بر محیط زیست ما داشته باشند و به برند ها کمک می کنیم تا مخاطبان خود را در بستر رسانه پایدار ما هدف قرار دهند.”
PepsiCo با Olyns همکاری کرد تا برنامه آزمایشی را در یک فروشگاه Safeway تولید کند که اکنون حدود 1000 ظرف را جمع آوری میکند. اواخر این ماه ماشین های Olyns بیشتری در فروشگاه های Safeway در میلپیتاس و سانتا کلارا عرضه خواهند شد.
تیم کری، نایب رئیس پایدارسازی محیط زیستی در نوشیدنی های پپسی آمریکای شمالی، گفت:
“PepsiCo متعهد به اقدام است، اما ما می دانیم که هیچ رویکرد واحدی وجود ندارد که در همه جا کار کند و پیشرفت پایدار مستلزم همکاری در صنایع است. ما مفتخریم که با Olyns همکاری می کنیم تا بازیافت را برای مصرف کنندگان در دسترس قرار دهیم و سهم خود را در ادامه حمایت از سیستم حلقه بستهای که در آن مواد بسته بندی هرگز هدر نمی رود، انجام دهیم. “
هر دستگاه Olyns بیش از 1000 بطری پلاستیکی، 850 قوطی آلومینیومی و 50 بطری شیشه ای را فشرده و ذخیره می کند. هر دستگاه می تواند سالانه بیش از یک و نیم تن پلاستیک بازیافتی تمیز و بازیافت شده را تحویل دهد. همچنین، دستگاه براق و جذاب است – آنطور که تصور می شود مانند یک سطل بازیافت می تواند باشد، بو و زشتی ندارد.
جیمی کاستیلاس، مدیر عملیات بخش های مرتبط با مشتریان Safeway، گفت:
“در Safeway ، ما متعهد به افزودن راه حل هایی هستیم که تأثیر مثبتی بر محیط زیست دارند و به مصرف کنندگان راههای مناسبی را برای مشارکت در این تلاش مهم ارائه می دهند.
“ما مشتاق هستیم که در این برنامه آزمایشی در مکانهای منتخب با Olyns همکاری کنیم. پلتفرم Olyns قانع کننده است زیرا به مشتریان ما با ایجاد سهولت کارکرد و مزایای فوری برای بازخرید ظروف CRV، ارزش می دهد. “
Olyns به ازای هر ورودی که در واقع به دستگاه واریز میگردد، از طریق برنامه خود از طریق Paypal به مصرف کنندگان بازپرداخت میکند.
این ماشین آلات به طور منحصر به فردی از طرف اقتصادهای بزرگ خدمات دریافت میکنند. اعضا از طریق برنامه تلفن همراه Olyns ثبت نام می کنند تا هشدارهای ” خالی کردن ماشین ” را دریافت کرده و ظروف انباشت شده را به مراکز بازیافت تحویل دهند.
قابل توجه است که 10 ایالت دارای bottle bills – قوانین سپرده گذاری بطری برای تشویق بازیافت وجود دارد.
ماشینهای Olyns خدمات دیگری دارند که به افزایش انگیزه های مصرف کنندگان برای بازیافت و رشد شرکت کمک می کند. این سرویس یک بستر رسانه ای است. 88 درصد مصرف کنندگان تمایل دارند برند ها به آنها کمک کنند تا پایدارتر زندگی کنند و این خدمات به برندها فرصتی می دهد تا مخاطبان را پیدا کنند. در این بیانیه مطبوعاتی آمده است:
“صفحه نمایشهای تبلیغاتی می توانند محتوای الهام بخشی را برای اهمیت بازیافت پخش کنند و به عنوان یک شبکه تبلیغاتی قدرتمند برای برقراری ارتباط با میلیون ها نفر مصرف کننده و تأثیرگذاری بر تصمیمات خرید در محل فروش عمل کنند.”
-
مصاحبه CleanTechnica با فیلیپ استنگرچه چیزی باعث ایجاد این ایده شد؟ این شبیه یک ماشین فروش خودکار معکوس است که در آن پلاستیک می گذارید و دستمزد می گیرید.
فیلیپ استنگر: “این یک دستگاه فروش خودکار معکوس است و راستش را بخواهید، دستگاه های فروش دیگر نیز وجود دارند که عملکرد مکانیکی مشابهی را انجام می دهند. آنچه ما تلاش می کردیم انجام دهیم این بود که یک مدل تجاری جدید برای دنیای بازیافت ارائه دهیم. من قبلاً با اپل بودم و علاقه زیادی به آنچه در محیط زیست اتفاق می افتد – اتفاقات منفی که برای محیط می افتد – داشتم. من فرزندان خردسال دارم.
“و من به طور خاص روی دنیای پلاستیک تمرکز کردم زیرا به نظر می رسید که اگرچه پیچیده است، اما به نظر می رسد دلیل اصلی این است که هیچ چیز کار نمی کند، مدل تجاری خراب شده است. بنابراین، واقعاً، سوالی که از خود می پرسیدیم این بود که “آیا می توانیم برخی از مسائل مربوط به بازیافت و نرخ بازخرید اندک را با مدل تجاری متفاوت مرتبط با بازیافت بهبود دهیم؟” بنابراین دستگاهی که شما می بینید راه حل این مشکل است.
“آنچه ما سعی می کردیم انجام دهیم این بود که از مکان استفاده کنیم. مصرف کنندگان بارها و بارها به ما می گویند که آنها به راحتی نیاز دارند و قبل از بازیافت نیاز به مشوق دارند. بنابراین ما گفتیم، اگر برای آنها راحتی ایجاد کنیم، به طور کلی افراد زیادی به این کارها مراجعه خواهند کرد. این ایده به وجود آمد که از مکان هایی استفاده شود که افراد زیادی در آن حضور دارند و میتوان از فروش تبلیغات در این مکانها استفاده کرد.
“ما فکر کردیم،” آیا این راهی است که بتوان در واقع یک مدل تجاری متفاوت در مورد بازیافت داشت؟ “و این پیدایش ایده و ماشین است. از آن به بعد، البته، پیشرفت بیشتری داشته است. “
-
چگونه Olyns می تواند برای بازیافت پلاستیک های خود به مصرف کنندگان پول پرداخت کند؟ آیا مقیاس حقوق وجود دارد؟ پرداخت ها چگونه انجام میشود؟
فیلیپ استنگر: “در کالیفرنیا و ایالاتی که bottle bill دارند، شما به عنوان مصرف کننده باید هزینهی ظرف نوشیدنی و نوشیدنی را بپردازید. و سپس آن ظرف نوشیدنی را برمی گردانید و سپس هزینه ظرف خود را پس می گیرید. بنابراین، در آن ایالتها، جایی که این سپردهها را پس می دهند، ایالت ها بازپرداخت آن سپرده را به علاوه هزینه های رسیدگی و سایر موارد دیگر به ما ارائه می دهند.
“این پول به سیستم عامل ما می رسد. این اساساً یک در ورودی برای بازیافت است – یک شبکه بزرگ برای افرادی که علاقه مند به انجام این کار هستند. آنها هستند که مواد را برمی دارند و آنها را از دستگاه و به پردازنده می برند. آنها مبلغی را برای عنصر بازیافت دریافت می کنند.
در ایالاتی که bill bottle وجود ندارد، ما اساساً یک بازی داریم. … هر ظرفی دارای ارزش بازی است. شما می توانید جوایز بزرگ یا کوچک ببرید، اما در آن زمان این بازی به یک شانس تبدیل می شود. بنابراین، ما هر بار پولی نمی پردازیم ، اما آنقدر پول می دهیم که برای مردم بسیار جالب باشد.
“در حال حاضر، ما در حال کار در کالیفرنیا هستیم و از مدلی استفاده می کنیم که افراد نرخ بازخرید را دریافت می کنند. ما دوست داریم دستگاه را در ایالت هایی که بازیافت بسیار کمی وجود دارد و bottle bill وجود ندارد، گسترش دهیم. حدود 50 درصد از مردم آمریکا به بازیافت دسترسی ندارند، این عددی است که من را شگفت زده کرد، اما این چنین است. بنابراین هدف ما این است که این ماشین ها را در مکان هایی که افراد نمی توانند به روش دیگری بازیافت کنند ، تهیه کنیم. “
-
کمک به بی خانمان ها.
(این یک سوال برنامه ریزی شده نبود ، اما من قبلاً بی خانمان بودم و در بسیاری از موارد این افراد بی سرپناه هستند که در حال بازیافت قوطی هستند تا بتوانند تغییراتی در غذا ایجاد کنند. متناوبا ، من زباله هایی را در اطراف اردوگاه های بی خانمان و سطل زباله در پارک ها دیده ام. اگرچه افراد بی خانمان تنها کسانی نیستند که زباله می ریزند، این ایده باعث شد من فکر کنم که این می تواند راهی مناسب برای کسانی باشد که برای به دست آوردن پول اضافی برای زنده ماندن تلاش می کنند. این را با فیلیپ در میان گذاشتم و او موافقت کرد.)
فیلیپ استنگر: “وزن برخی از این بیماریهای اجتماعی نباید بر روی چند درصد مردم آوار شود. باید بین افرادی که مشکل ایجاد می کنند تقسیم شود. بنابراین آنچه ما دریافتیم این است که این دستگاه در واقع برای مجموعه ای از گروه های جمعیتی که قبلاً این ظروف را برای نجات به کار نمی بردند، جذاب است.
“در بسیاری از ایالت ها، این بیچارگان هستند که از این طریق درآمد کسب می کنند. این بدان معنا نیست که آنها از این امر نفعی نخواهند برد – بلکه خواهند برد. و ما به خیریه ها کمک می کنیم تا به آنها کمک کنند، زیرا متوجه هستیم که این بخش بزرگی از درآمد آنها است. “
“این یک زیرساخت پیچیده است. در کالیفرنیا، به دلیل تعداد کمی از مکانهای بازخرید که مردم می توانند از آنها استفاده کنند، به نظر می رسد اکثر افرادی که بازیافت می کنند افراد بی سرپناه هستند که از آن درآمدزایی می کنند. آنها کمک زیادی به پاک نگه داشتن شهرهای ما از این نظر می کنند. “
-
چگونه یک کسب و کار می تواند در بستر رسانه ای Olyns تبلیغ کند؟
فیلیپ استنگر: “ما بسته هایی برای محصولات انحصاری در 9 دسته نوشیدنی داریم. اینها نوشیدنی های استاندارد مانند آب، نوشابه، نوشابه های انرژی زا، آب میوه ها و غیره هستند. افراد می توانند برای دسته ای از ماشینها برای مدت زمان طولانی به صورت حامی یا اختصاصی در آن دستهها باشند. علاوه بر این، از آنجا که شبکه ما هنوز آنطور که می خواهیم بزرگ نیست، ما تبلیغات محلی زیادی داریم.
“تبلیغات محلی مشابه آنچه در ایستگاه رادیویی می شنوید است. مشاغل محلی مایلند از توانایی ارتباطی این ماشین ها استفاده کنند. اینها صفحه نمایش های ویدئویی تمام حرکت 65 اینچی هستند، بنابراین آنها می توانند تأثیر بسیار چشمگیری داشته باشند.
“و یک چیز دیگر این است که در چند سال گذشته، ما متوجه شده ایم که پایداری را میتوان به فروش رساند. این ممکن است در ده سال پیش چندان صحت نداشته باشد، اما در پنج سال گذشته، دانشکده تجارت NYU گزارش بسیار جالبی ارائه داد که نشان می داد محصولات پایدار هفت برابر سریعتر از محصولات معمولی در بازار رشد می کند. و اگرچه آنها فقط حدود 16 درصد از بازار – بازار CPG – را تشکیل می دادند – اما 55 of از رشد را تشکیل می دادند.
“بنابراین مردم پول خود را در جایی کنند که اوضاع بدی را بهبود بخشند. آنها به جای انتقال اطلاعات غلط از اینکه چگونه محصولات یک شرکت از نظر محیط زیست سالم تر است و گفتن “ما پایدار هستیم”، در واقع نشان می دهند که از مشاغلی حمایت می کنند که مستقیماً پلاستیک و آلومینیوم را حذف کرده و مستقیماً در ظروف جدید بازیافت می کنند.
“این موضوع واقعا به تماس با ما برای تبلیغات مرتبط است. ما در حال توسعه یک دسته نرم افزار هستیم که به افراد اجازه می دهد بتوانند خودشان این کار را انجام دهند، مانند Google Adwords برای فضاهای واقعی.
“ما مطمئناً در مورد ایده خود پاسخ های مثبت زیادی دریافت می کنیم و همانطور که می دانید، پپسی یکی از شرکای ما است. پپسی بسیار موثر بود. ما این ایده را یک سال و نیم پیش به آنها ارائه دادیم و آنها از این موضوع بسیار هیجان زده شدند، بنابراین آنها در راه اندازی شرکت و تأمین بودجه اولیه برای پیشرفت کار بسیار موثر بوده اند. ما از آنها بسیار سپاسگزاریم و آنها شرکای خوبی هستند. “
-
آیا چیزی وجود دارد که شما تمایل داشته باشید که آن را اضافه کنید؟
فیلیپ استنگر: “تجربه Olyns در واقع سه بخش است. یکی دستگاهی است که می بینید. دستگاه شناسایی می کند – از سیستم تماسی ورودی استفاده میکند. هنگامی که یک ظرف را وارد می کنید به حساب شما وارد می شود. آن را شناسایی و مرتب می کند. در کالیفرنیا، آن را در دسته پلاستیک، شیشه یا آلومینیوم قرار می دهد. و سپس آن را خرد کرده و یک هشدار ارسال می کند.
“بخش دوم نرمافزار مصرف کننده است. در کالیفرنیا، این امکان را به شما می دهد تا درآمد خود را جمع آوری کرده و از آن بهرهبرداری کنید. این تأثیر محیطی شما را نشان می دهد. خارج از کالیفرنیا، این کل عنصر بازی سازی را دارد که هنوز آن را منتشر نکرده ایم.
“قسمت سوم آن خدمات دهنده موقتی است که بخشی از برنامه مصرف کننده است اما حوزه دیگری است و اگر به عنوان سرویس دهنده موقتی ثبت نام کنید، به روی شما باز می شود. شما هشدار را از دستگاه به برنامه می گیرید و می گوید: “من پر هستم، بیا و مرا خالی کن.” هنگامی که آنها به دستگاه نزدیک می شوند، یک دسته کامل از فناوری وجود دارد که وارد عمل می شود.
“این به آنها اجازه می دهد دستگاه را باز کنند، به آنها اجازه می دهد وضعیت دستگاه را گزارش دهند، و سپس، آنها مواد را می گیرند و زمان مشخصی برای حمل آن به پردازنده دارند و برای آن خدمات دستمزد دریافت می کنند. از آنجا که ماشین آلات در نزدیکی یکدیگر قرار دارند، شخصی می تواند به بیش از یک دستگاه در یک مسیر سرویس دهد و پول نسبتاً مناسبی کسب کند. این تجربه Olyns است.
وی افزود: ” در مکانهایی اصلی که در اختیار داریم، ما پاسخهای مثبت بسیار زیادی از سوی مردم دریافت کرده ایم. در ابتدا، ما این مفروضات را داشتیم و مطمئن نبودیم که آنها برطرف می شوند یا نه، اما آنها نشان داده اند که اشتهای زیادی وجود دارد. احتمالاً روزانه 1000 ظرف از هر دستگاه دریافت می کنیم. فکر اولیه ما این بود: “خوب، ما باید دستگاه را هر دو تا سه روز یکبار خالی کنیم.” واقعیت این است که اکنون تقریباً دو بار در روز است. آنها فوق العاده شلوغ هستند. “
“در تجزیه و تحلیل ما، ما حدود 140،000 مکان در ایالات متحده را پیدا کردیم که مناسب هستند – فروشگاه های مواد غذایی، فرودگاه ها، ایستگاه های قطار، سینما.”
-
نتیجه گیری
در دنیایی که تبلیغات پادشاه است، Olyns مدل تجاری خود را حول محور این پادشاه متمرکز کرده است تا بازیافت پلاستیک ها را تسریع کند. این در واقع یک ایده هوشمندانه است و من به سرعت به فیلیپ گفتم که ما در Albertsons من (یک فروشگاه Safeway) به آن نیاز داریم. من همچنین ایده ای را برای کسانی که مایل به بازیافت پلاستیک هستند پیشنهاد کردم. شاید این امکان را داشته باشید که به خیریه هایی که بر پایداری تمرکز دارند کمک کنید.
من همچنین فکر می کنم که او درست می گوید – بسیاری از مردم می خواهند بازیافت کنند اما نمی دانند چگونه. در اینجا در محله من، ما یک گزینه بازیافت داریم، اما بسیاری از مردم از این سطل های بازیافت برای زبالههای خود استفاده می کنند که قابل بازیافت نیست و اگر زباله در آن وجود داشته باشد، شرکت آنها را بر نمی دارد. این امر از بازیافت جلوگیری می کند. با این حال، روش بازیافت ماشین فروش خودکار معکوس که بازیافت را با پرداخت هزینه انجام میدهد و باعث سرگرمی است، واقعاً درخشان است. به میلیاردها هزینه روزانه در کازینو فکر کنید. به جای صرف پول برای پیروزی بزرگ، فقط پلاستیک، شیشه و آلومینیوم خود را بازیافت کنید.
منبع:
Reverse Vending Machine That Pays Cash For Plastic — CleanTechnica Interview